Wednesday 22 February 2017

Abby Abadi Tidak Yakin Dengan Perjuangan PAS Bawaan Hadi Awang


Abby mendakwa PAS kini di bawah pimpinan Hadi Awang sudah berubah dan lari dari perjuangan asal parti itu selepas ketiadaan Allahyarham Tuan Guru Nik Abdul Aziz.

“Waktu tu saya ada Almarhum Tuan Guru Nik Abdul Aziz tempat belajar, bersembang, bertanya apa sahaja. Setiap butir perkataan Almarhum saya pahat dalam kepala saya ini.

“Alih-alih, lepas ketiadaan Almarhum Nik Abdul Aziz segalanya berubah,” katanya.

Dalam pada itu, Abby juga menyifatkan PAS kini kuat ‘berdrama’.

“Tetap nak menegakkan syiar Islam tapi nak bekerjasama dengan Umno-BN pula. Drama pula situ sana sini. Kejap Hudud, kejap RUU. Skandal duit lagi,” katanya.

Selain itu, Abby turut mendakwa beliau tidak nampak DAP menghina Islam seperti yang diperbesarkan.

“Kalau pun mereka tolak Hudud ke, RUU ke biarlah, dah tentu mereka bukan Islam,” katanya lagi.

Segala macam dalil saya dengar daripada Ustaz-ustaz PAS. (Masih kemas tersemat dlm kepala ini) Daripada tak faham politik hingga saya lebih PAS daripada sebahagian ahli PAS yang lain pada waktu itu.

Bangga ke sana sini dengan imej PAS. Lawan UMNO/BN dengab apa cara, pahala jihad kata ATGNA dan Ustaz Ustazah dalam PAS pada waktu itu. Kena maki caci dan fitnah dengab penyokong & cybertrooper UMNo/BN jangan cakaplah.

Segalanya dicari salah sampai kening saya pun bertahun baru nak tutup cerita. Tapi gagahnya saya jalan terus sebab saya yakin dengan perjuangan PAS.

Sampai kena banned terus tak boleh berlakon. Saya redha. Saya tak kisahpun sebab saya nak masuk syurga berbanding nak masuk TV. 

Kena banned nama juga. Tidak boleh pergi majlis kerajaan, macam-macamlah. Semua kerana bersama dengan Perjuangan PAS.

Alih-alih, lepas ketiadaan  TGNA segalanya berubah.


No comments:

Post a Comment