Wednesday 14 September 2016

Lee Chewee Hoe Ahli Seumur Hidup PPBM (Bersekutu)Yang Pertama




14 September 2016 ,Bukit Damansara. Hari paling bersejarah buat PPBM apabila telah menerima saudara Lee Chewee Hoe ,60 tahun dari Petaling Jaya  mendaftar sebagai ahli bersekutu BERSATU (Non Bumi) seumur hidup yang pertama.

Tidak dapat dinafikan ramai bukan bumiputra yang turut menyokong gerakan dan pendirian Tun Mahathir terutamanya Deklarasi Rakyat yang merentasi kaum. Ia benar-benar dari rakyat untuk rakyat.


Dalam perlembagaan PPBM bangsa lain yang bukan bumiputera boleh menjadi ahli bersekutu dalam parti baru yang didaftar oleh Tan Sri Muhyidin Yassin hari ini, Parti Pribumi Bersatu Malaysia (BERSATU).

Mereka punya hak sama kecuali untuk bertanding mana-mana jawatankuasa. Namun boleh dilantik untuk menganggotai mana-mana jawatan.
Merujuk kepada saudara Lee Chewee Hoe , beliau cenderung mendaftar sebagai ahli seumur hidup PPBM kerana yakin dengan gerakan yang dibawa oleh Tun Mahathir itu adalah gerakan rakyat untuk rakyat .

Beliau juga berkata " sekiranya kita ikhlas untuk berjuang, tanpa sebarang jawatan politik pun kita boleh berjuang  " - Azman Americana










No comments:

Post a Comment