Tuesday 14 March 2017

Isu Siapa TPM : Lim Kit Siang Ajar Arus Media Perdana Tentang Patriotisme


Terbaru, media arus perdana melancarkan serangan fitnah kononnya Kit Siang bercita-cita mahu menjadi Timbalan Perdana Menteri.

Ia termasuk laporan Utusan  yang memutar belit kenyataan AJK Biro Guaman DAP Kedah, Zulhazmi Shariff kononnya DAP menuntut jawatan Timbalan Perdana Menteri.

Malah, Utusan bersama Berita Harian, New Straits Times dan TV3 turut ‘menyerang’ portal berita Malaysiakini yang dituduhnya menyokong ‘hasrat’ DAP tersebut sedangkan ia langsung tidak berasas.

“Biar saya jelaskan di sini yang saya tidak pernah bercita-cita mahu jadi Perdana Menteri atau Timbalan Perdana Menteri.

“Satu-satunya impian saya adalah memastikan usaha politik kita selama ini akan melahirkan generasi akan datang yang lebih bersatu-padu, adil, demokratik dan sejahtera,” tegas Kit Siang.

https://www.roketkini.com/2017/01/26/awas-kaki-fitnah-kit-siang-akan-ambil-tindakan-undang-undang/

Malam ini berlansungnya Majlis Dialog Anak Muda
Bersama YB Lim Kit Siang dan Perlancaran Sekretariat Pemuda PH + Armada  Pandan dan Ampang Selangor .

Dalam satu sesi soal jawab penulis tertarik dengan soalan yang diajukan oleh Ketua Srikandi Ampang, Siti Farah Abu Hassan 

Soalan Siti Farah

"Arus Media Perdana terus memainkan tomahan bahawa jika Pakatan Harapan menang maka YB Lim Kit Siang akan menjadi TPM ataupun PM? "

Jawapan YB Lim Kit Siang

"Mereka ( Arus Media Perdana ) kata saya begitu kuat, begitu gagah sehingga semua menjadi boneka saya . Anwar Ibrahim boneka saya, Wan Azizah boneka saya, Mat Sabu boneka saya, Tun Mahathir 22 tahun menjadi PM pun menjadi alat saya".

"Sebelum ini saya dengan Tun M ada perbezaan dalam beberapa perkara  tetapi oleh kerana matlamat untuk selamatkan Malaysia kami boleh bekerjasama tetapi dia bukan alat saya dia bukan alat beliau."

"Arus Media Perdana memainkan isu bahawa mahathir agen saya , saya mastermind , orang Tionghoa kata saya memperalatkan MCA." 

"Kita harus menghormati antara satu sama lain dan berjuang untuk apa kita rasa baik untuk negara, politik bukannya alat untuk sesiapa "

Mengulas kepada jawapan YB Lim Kit Siang jelas bahawa beliau lebih bersandarkan kepada matlamat pejuangan untuk negara daripada berfikir tentang jawatan dalam politik , apa yang disebut sebagai patriotisme.





Atas sebab patriotisme itulah, mereka semua di dalam Pakatan Harapan tanpa mengenal parti politik, agama dan bangsa bersatu  bagi memastikan Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak disingkirkan.








    


No comments:

Post a Comment