Thursday 26 July 2018

PRK Sungai Kandis : Kehadiran Kleptokrat Cemar Kempen Umno



SG KANDIS l Bekas Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak yang terkenal sebagai pemimpin kleptokrat hari ini “turun padang” bagi membantu calon BN, Datuk Lokman Noor Adam pada kempen Pilihan Raya Kecil (PRK) Sungai Kandis.


Bekas presiden Umno dan pengerusi BN itu tiba di Bilik Gerakan BN N49 Sungai Kandis kira-kira jam 8.50 pagi disambut oleh Pengarah PRK DUN Sungai Kandis yang juga Timbalan Presiden Umno, Datuk Seri Mohamad Hasan dan Lokman.

Kehadiran Najib masih mendapat sambutan daripada penduduk, walaupun tidak semeriah semasa beliau berada dalam kerajaan suatu ketika dahulu. Penyokong turut mengambil kesempatan bergambar dengan Najib
Bekas Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak kini sedang didakwa dengan tiga tuduhan pecah amanah jenayah dan satu tuduhan salah guna kuasa membabitkan wang berjumlah RM42 juta bebas setelah diikat jamin sebanyak RM 1 juta dijangka akan dibicarakan pada 18 Febuari tahun depan.
Sebelumnnya Datuk Seri Mohammad Hasan berkara UMNO diibaratkan kembali menjadi ‘kain putih’ selepas mengalami kekalahan besar pada Pilihan Raya Umum Ke-14 (PRU-14),

Sehubungan itu, beliau mengingatkan pemimpin serta ahli parti untuk ‘pandai-pandai’ membawa diri serta berhenti melakukan perkara yang boleh membuatkan rakyat marah.
Persoalannya apa perlunya Najib Razak diajak untuk membantu kempen Umno di Sungai Kandis? sedangkan Najib Razak adalah punca rakyat menjadi marah dan menolak Umno pada PRU14 yang lalu.Jika Umno di ibaratkan kain putih kenapa kain buruk kotor di bawa ke Sungai Kandis?

Nampaknya Najib Razak pula seperti masih tidak sedar bahawa beliau adalah punca utama kekalahan BN dalam pilihanraya umum 9 Mei lalu.

Kiranya beliau sedar siapa dirinya dan kerana dirinyalah BN kalah serta ditolak rakyat, tidak ada sebab untuk beliau turut sama turun berkempen membantu calon BN bagi pilihanraya kecil Sungai Kandis

Sebagai orang yang menjadi punca utama kekalahan BN, Najib sepatutnya menjauhkan dirinya daripada UMNO dan BN ketika ini jika beliau mahu melihat harapan kemenangan lebih berpihak kepada calon BN.

Beliau lebih wajar menumpukan perhatiannya kepada usaha membersihkan namanya di mahkamah tanpa mencampuri lagi urusan parti. Lagi pun, beliau bukan siapa-siapa lagi, hanya ahli biasa saja.

Hadirnya Najib di Sungai Kandis tidak akan membantu BN, malah hanya akan menyebabkan penolakan pengundi yang lebih besar kepada calon BN, Lokman Noor Adam.

Ketika beliau menjadi Perdana Menteri pun, cakap dan kempennya tidak laku, maka mustahil setelah BN kalah yang disebabkan olehnya dan kemudian didakwa pula di mahkamah serta sebelum itu bertimbun-timbun wang tunai serta barang kemas dirampas polis daripada kediamannya, kehadirannya berkempen di Sungai Kandis mampu menghasilkan sesuatu yang bermanfaat bagi BN di pilihanraya kecil itu.

1 comment:

  1. BERITA BAIK SEMUA ORANG
    Adakah anda berfikir untuk mendapatkan bantuan kewangan, anda serius memerlukan pinjaman segera, anda berfikir untuk memulakan perniagaan anda sendiri, anda berada dalam hutang, ini adalah peluang anda untuk mencapai hasrat anda kerana kami menyediakan pinjaman peribadi, pinjaman perniagaan, dan pinjaman korporat , Dan segala macam pinjaman pada kadar faedah 2%. kami adalah 100% syarikat pinjaman legit, kami menjamin semua pelanggan berharga kami bahawa mereka akan mendapatkan semua pinjaman individu dengan senyuman di wajah mereka.
    Untuk maklumat lanjut sila hubungi kami sekarang melalui e-mel:
    Susanbowmanloancompany@gmail.com

    dan anda juga boleh menghubungi kami di Whatsapp dengan Nombor ini
    +12027538718

    ReplyDelete