Saturday 17 September 2016

Mengisi Roh Perjuangan 6666



Seawal Bicara Negarawan 25 April 2015 saya mengikuti setiap apa yang disampaikan oleh Tun Mahathir tentang kepincangan yang berlaku di dalam negara secara santai.

Pada awalnya pendedahan demi pendedahan itu tidak menarik minat saya untuk menulis tetapi setelah berforum bersama rakan - rakan facebook timbul pula kesedaran untuk bersama - sama negarawan ulung menongkah arus untuk membuat perubahan.

Pada awalnya kami Pro Tun cuba melakukan perubahan dalam UMNO tetapi tidak diendahkan.

Parti kami yang dulunya memperjuangkan hak - hak orang Melayu dan pribumi terus dilacurkan oleh petualang negara yang sanggup menjual agama, bangsa dan negara demi kepentingan peribadi.

PPBM , Parti Pribumi Bersatu malaysia adalah pentas baru kami bekas ahli UMNO untuk berinteraksi dengan kewarasan dan kewajaran dalam membina kembali harapan supaya kebenaran dapat ditegakkan di bumi bertuah ini.

Setiap Parti baru ada roh perjuangannya tetapi saya memilih untuk mengisinya dengan cara saya sendiri.

6666
Jumlah ayat-ayat al quran berdasarkan
1000 ayat tentang wa'ad (janji)
1000 ayat tentang wa'id (ancaman)
1000 ayat tentang amar (perintah)
1000 ayat tentang nahy (larangan)
1000 ayat tentang infomasi dan kisah-kisah
1000 ayat tentang larangan dan contoh
500 ayat tentang hukum hakam
100 ayat tentang doa dan memuliakan
66 ayat tentang nasih dan mansuh

oleh Syeikh Nawawi Al bantani (w1316 H/1897)

Dari 6666 ayat , 2000 ayat untuk Amar Makruf Nahi Mungkar berbanding dengan 500 ayat tentang hukum hakam.Oleh itu saya memperkemaskan perjuangan saya selari dengan 2000 ayat .





Saya ada meminta Ustaz Ahmad Najib untuk mengisinya.


Ya Allah perlihatkanlah kebenaran itu kebenaran supaya kami Istiqamah dengannya dan perlihatkanlah kebathilan itu supaya kami menjauhi darinya.

Ya Allah maha berkuasa, pinjamkan lah Kekuasaan mu hanya kepada pemimpin yg benar-benar menurut perentahmu adil,amanah dan ikhlas dalam melaksanakan tugas agama mu dan negara yang kami cintai , dengan Kekuasaan Mu Ya Rabbi kami mohon turunkanlah mereka dari tampuk pemerentahan dikalangan pemimpin2 yg tidak amanah dan melakukan kezaliman terhadap rakyat jelata

Amin! Amin!Amin! Ya Rabbul Izzati.!!!

No comments:

Post a Comment