Wednesday 21 September 2016

PPBM, Penyertaan Teramai Golongan Atas Pagar , Apa yang Mereka Mahukan?



Semua orang tahu PPBM bertujuan ingin mengalahkan UMNO dan memecahkan undi Melayu di kawasan di mana parti itu selama ini bertanding atau bertapak. 

Kemungkinan besar , faktor di atas ini yang menjadi  dorongan utama kemasukan golongan atas pagar secara beramai-ramai dalam parti PPBM.

Kebencian terhadap UMNO, rasa meluat kepada Najib Razak, menyampah kepada pemimpin-pemimpin UMNO yang terus sombong dan angkuh, kegairahan ingin menjatuhkan BN dan perbagai sebab lain adalah salah satu sebab mengapa PPBM mendapat sambutan yang luarbiasa dari golongan atas pagar

Beberapa kelompok seperti whatapps grup,facebook, kumpulan dan individu tertentu turut menampakkan ingin bergerak mencari keahlian secara sukarela dan "demi perjuangan" bagi memastikan kejayaan PPBM.

PPBM tidak perlu terlalu tertekan dalam soal mencari keahlian yang ramai, tetapi yang lebih penting adalah sokongan pengundi atau rakyat biasa yang tidak berparti.

Banyak parti-parti di dunia tidak mempunyai keahlian yang ramai tetapi menguasai kerajaan kerana matlamat mereka yang bergerak sealiran dengan kehendak serta keperluan rakyat.
http://shahbudindotcom.blogspot.my/2016/09/keahlian-ppbm-10-peratus-daripada.html

Dilihat dari sudut Deklarasi Rakyat, gabungan pembangkang, PPBM akan bertanding di kawasan yang tidak pernah di menangi oleh Pakatan Harapan sebelum ini, manakala PPBM akan menyokong Pakatan Harapan dikawasan yang dimenangi oleh Pakatan Rakyat. Faktor ini dilihat mendorong golongan atas pagar dari kaum lain untuk menyertai parti PPBM sebagai ahli bersekutu.
  


No comments:

Post a Comment