Tuesday 14 August 2018

Bersatu bagi amaran jangan heret Dr Mahathir, Daim dalam pemilihan PKR


Ahli Majlis Tertinggi Bersatu, Wan Saiful Wan Jan, berkata pemimpin kanan PKR mesti bercakap antara rakan rakan parti dan tidak menunjukkan kecenderungan menuduh sesetengah pihak menyekat Anwar daripada menggantikan Dr Mahathir Mohamad, seperti yang dipersetujui di bawah perjanjian oleh pimpinan PH sebelum pilihan raya 9 Mei ini.

Wan Saiful memberi amaran kepada pemimpin PKR supaya tidak mengeluarkan kenyataan yang mengutuk parti-parti komponen lain di Pakatan Harapan (PH), dua hari selepas Ahli Parlimen Kapar menuduh Daim Zainuddin bersekongkol untuk merancang rancangan untuk menjadikan Anwar Ibrahim sebagai perdana menteri yang akan datang. Ahli Majlis Tertinggi PPBM, Wan Saiful Wan Jan, berkata pemimpin kanan PKR mesti bercakap terhadap rakan sekerja yang tidak menunjukkan kecenderungan menuduh sesetengah pihak menyekat Anwar daripada menggantikan Dr Mahathir Mohamad, seperti yang dipersetujui di bawah perjanjian oleh pimpinan PH sebelum pilihan raya 9 Mei ini.

"Tuduhan dan kebohongan liar mungkin menjadi kebudayaan bagi beberapa tetapi tidak di Bersatu, di mana kita telah diajar oleh Mahathir untuk menghormati persahabatan di PH," kata Wan Saiful. "Jangan tarik orang lain ke dalam masalah perpecahan dalam parti anda sendiri." 

Abdullah Sani dari PKR memberitahu para penyokong Rafizi Ramli, yang bertanding jawatan timbalan presiden pada pilihan raya PKR yang akan datang, bahawa Daim adalah antara individu yang keluar untuk menghentikan Anwar daripada menjadi perdana menteri.

No comments:

Post a Comment