Tuesday 15 December 2020

Tiada keperluan ganti Muhyiddin dengan pemimpin yang sudah berbau tanah.



 
Seperti kebanyakan benda di dunia ini semua ada tarikh luputnya dari roti hinggalah kepada kenderaan berat begitu juga manusia mengalami proses yang sama.

Apabila meningkat usia hati lebih sensitif , mudah terasa dan merajuk . Sifat orang tua mudah terasa hati walaupun sebelumnya seorang yang berjiwa kental.Bila sudah tua kederat pun sudah tiada , otak tidak lagi mampu berfikir seperti dahulu.

Bau tanah yang dimaksud penulis bukanlah berkaitan dengan ajal tetapi merujuk kepada individu yang tersangat tua keadaannya. ( kamus nusantara ).

Sebagai rakyat yang prihatin maka  ada keperluannya  untuk merehatkan pemimpin ² yang sudah terlalu tua dan banyak jasanya kepada negara. Tidak berperikemanusian sekira kita masih lagi mahu golongan yang sudah berbau tanah ini memimpin negara meletakkan tugas dan tanggungjawab besar dibahu mereka.

Bak kata pepatah patah tumbuh hilang berganti.

Ramai lagi di luar sana yang lebih berkemampuan dari segi mental dan fizikal untuk mengalas tanggungjawab besar ini.

Tan Sri Muhyiddin Yassin dilihat sebagai seorang pemimpin berwibawa , prihatin dan berkemampuan sebagai Perdana Menteri maka berikan
 sedikit masa untuk beliau menetapkan garis-garis utama hala tuju kerajaan dan negara di bawah pentadbiran baharu.

2 comments:

  1. Cium diri kamu sendiri, munkin berbau babi atau anning

    ReplyDelete
  2. MY a good leader my foot. Malaysia will surpass china soon in numbers of covid. Economy in wreck. Google Amazon Tesla are running to Indonesia. What is coming soon is GSt. Cyberjaya will be dead town without. Fourth industrial revolution is not about manufacturing it it about human capital. Brain power. Our universities is in rut. Did he have a vision. Nada. We need leader with vision. Just look at the budget. It reflect where country is heading. JFK ask the nation that with less than 10 years they will put a man on the moon and come back safely to earth. That is vision. What happens to 5 year plan. Nada. Just a glorified manager

    ReplyDelete