Sunday 9 October 2016

PKR PPBM PAS Sepakat Tumbangkan BN Di Parlimen Batu


Program membantah persempadanan semula kawasan pilihanraya yang dianjurkan oleh YB Tian Chua di Kampung Padang baru-baru ini telah memperlihatkan sudah ada persepakatan terbentuk antara pakatan pembangkang untuk menumbangkan BN pada PRU 14.

Dalam program itu YB Tian Chua selaku ahli parlimen Batu telah memberi laluan untuk wakil dari PAS dan PPBM berucap di pentas yang sama untuk membantah pensempadanan semula kawasan pilihanraya yang dicadangkan oleh SPR baru-baru ini.


Saudara  Noor Azam Salleh yang dulunya pengerak Umno sebelum menyertai PPBM kelihatan tidak kekok untuk bersama-sama wakil PKR dan PAS yang dahulunya dianggap musuh politik. 


Manakala kehadiran YDP PAS Ustad Azhar Yahya dalam majlis itu telah membuktikan kesediaan PAS  bergabung dengan pembangkang menumbangkan BN pada PRU 14 bukan omongan kosong semata-mata.




Dalam majlis itu juga Fahmi Fadzil pengarah komunikasi PKR menjelaskan perbincangan kemuafakatan pembangkang akan diadakan dari masa ke semasa untuk bersama-sama membentuk benteng jitu dalam kempen PRU 14 akan datang.











No comments:

Post a Comment