Wednesday 21 March 2018

PRU 14 : Tok Mat Hasan hasut pemuda cetus kekacauan di Rembau




REMBAU, 18 MAC lalu – Menteri Besar Negeri Sembilan merangkap Pengerusi Barisan Nasional Negeri Sembilan dan Ketua UMNO Bahagian Rembau, Dato’ Seri Utama Haji Mohamad Haji Hassan melancarkan Briged Gempur Pemuda Rembau 2314 di Rantau Eco Park, Rantau.


Dalam ucapannya Menteri Besar telah menghasut pemuda umno mencetuskan kekacauan sebagai salah satu cara menangani fitnah

katanya 

"Jika ada kedai kopi yang menjadi sarang memfitnah kerajaan, gempur kedai kopi tersebut,ganyang dia, terbalikkan meja dia ,kena tangkap dengan polis saya jamin,jangan bagi muka dengan pembangkang,hentam pembangkang"

Dari pandangan penulis untuk bertindak liar mencetuskan kekacauan seperti yang dipromosikan oleh Tok Mat Hasan ini adalah amat-amat tidak bertanggungjawab dan melanggar undang-undang negara.

BN tidak perlu menangani fitnah pembangkang dengan cara samseng , jika ianya tidak betul  boleh buat laporan polis atau disaman untuk dibicarakan dimahkamah .

Disarankan kepada pemuda BN Rembau supaya tidak terpengaruh kepada hasutan Tok Mat Hasan ini dan harus meneliti setiap berita itu adakah ianya betul atau palsu sebelum mengklasifikasikan ianya sebagai fitnah pembangkang.

Sekiranya terdapat berita fitnah dari pembangkang pemuda patut lebih cerdik untuk melaporkan kepada pihak polis daripada bertindak sendiri membabi buta dan akhirnya didapati bersalah kerana mencetusan kekacauan.

Tok Mat Hasan hanya menjamin anda supaya tidak dilokap dan belum tentu anda bersalah atau tidak kerana sebarang keputusan akan dibicarakan di Mahkamah






No comments:

Post a Comment