Tuesday 3 September 2019

SU Pol Anwar suspek kes serangan bersenjata di Ampang


KUALA LUMPUR, 3 Sept - Polis hari ini mendesak Setiausaha Politik Datuk Seri Anwar Ibrahim, Farhash Wafa Salvador Rizal Mubarak untuk membantu siasatan polis mengenai kejadian serangan bersenjata yang berlaku di Ampang, Selangor pada Sabtu lepas.


Ketua Jabatan Siasatan Jenayah Selangor, Senior Assistant Commissioner Fadzil Ahmat berkata kejadian yang melibatkan Farhash dan 14 yang lain berlaku di Kompleks Sukan Arena All Stars di Taman Dagang Permai, Ampang sekitar jam 9 malam.

"Berikutan kejadian itu, polis kini menggesa salah seorang suspek yang dikenali sebagai Farhash Wafa Salvador, 37, untuk datang ke sini untuk membantu siasatan," katanya dalam satu kenyataan di sini.

Menurut polis, serangan bersenjata itu berlaku setelah Farhash telah menghampiri dan menolak muka mangsa ketika mangsa sedang menguruskan acara perlawanan tinju Muay Thai di kompleks olahraga itu.

"Selepas itu, pertengkaran berlaku antara kedua pihak dan pengurusan bangunan meminta kedua-dua lelaki meninggalkan kawasan tersebut.

"Bagaimanapun, ketika mangsa telah pergi ke tempat letak kereta motosikal kompleks, mangsa telah diserang oleh sekumpulan 10 lelaki yang dengan pelbagai senjata," kata Fadzil.

Fadzil berkata mangsa, yang disertai oleh tiga orang kawan pada masa itu, cuba menghalang pergaduhan tetapi gagal.

"Mangsa kemudiannya diserang dengan topi keledar motosikal, pisau dan kerusi," katanya.

Berikutan serangan itu, mangsa yang membuat laporan polis berkata dia mengalami kecederaan tisu ke pinggul, pelbagai bahagian badan.

3 comments:

  1. Menggerunkan bila fikir Anwar bakal jadi PM ke8. Adakah Malaysia akan jadi bandar cowboy dengan Farhash Wafa Salvador sebagai Shariffes @ Marshall seperti bandar-bandar di Filipina....????
    Inilah kesanya melibatkan bangsa asing dalam politik. Budaya bangsanya akan dibawa sama.

    ReplyDelete
  2. Nak jd blogger ayat berterabur.

    ReplyDelete
  3. So awak ayat cantik bagai tersusun indah ke? Dah blog dia.. lantak dia lah nak tulis lagu mana? Kau taksuka buat apa baca?

    ReplyDelete